מה קורה כשהילד שלנו מספר לנו על החולשות שלו , וכמה הוא נפגע מהן? דפנה איתן – מדריכת הורים ויועצת שינה מעלה לשיח את נושא השיח עם הילדים וכמה אנחנו יכולים ללמוד מהם.
דברים שלמדתי מהבן שלי…
סופשבוע הוא זמן אינטנסיבי, למרות שאין עבודה ולימודים יש משימות רבות ולא תמיד מתאפשרות שיחות אמיתיות.
אך כשזה קורה…כמה שזה משמעותי
אתמול בטיול רגלי בנחת למדתי מהבן שלי , שיעור לחיים על פתיחות, מודעות ולמידה:
“אמא, לפעמים חברים מנצלים את החולשות שלי…”
והמשיך ואמר : “ואז אני נפגע והחולשות שלי גדלות”,
המשיך והסביר ונתן דוגמאות מחברים בביה”ס, מסיטואציות שונות וידע להסביר את מה שעובר עליו ואת ההתמודדות שלו בסיטואציות.
“קשה לי להגיד ” לא” הוא אמר, “אני נפגע”…
התגובה האינסטנקטיבית שלי כאמא וכאדם היא מיד לגונן או להקטין את גודל הכאב, הסיטואציה
אך הוא לא ויתר וסיפר על עוד סיטואציות.
הבנתי שהוא מאתגר אותי לאתגר אותו – ואומר לי בעצם: אמא, בואי נלמד מזה משהו יחד.
אז המשכנו ללכת ודיברנו על חולשות וכוחות ושכל חולשה היא חוזק בזמנים מסוימים
ועל השליטה שלנו על עצמינו ולא על אחרים ואופציות נוספות לתגובה כשלא נעים לנו, או כשמישהו צוחק עלינו, מציק, מעליב…
ראיתי את העיניים החושבות האלה של הבן שלי
ראיתי שלא קל לו לשנות את הדרך שבה הוא ,אולי, רגיל לחשוב על עצמו
אך זה נתן לו כיוון אחר , “ועכשיו”, אמרתי לו “הגיע הזמן להתאמן, ממש כמו ששרירן מרים משקולות כדי להתחזק ולחזק שריר מסוים, ככה גם אתה, תתאמן ותצליח להגיב אחרת אם תרצה”
תהליך צריך זמן, וגם הלמידה הזו תקח זמן…אך מודעות ופתיחות הן תכונות שילכו עם המתוק שלי לאורך כל הדרך.
ואיזו למידה עבורי , בזכותו גם אני העליתי שוב למודעות את עצמי על חולשותי וכוחותי ועל הבחירה שלי בתגובות כאלה ואחרות…
כמה חשוב לדבר…
דפנה איתן – מדריכת הורים ויועצת שינה
054-4909758