איך יודעים שהגיע הזמן לעצב את העסק מחדש? יש כמה דרכים שגורמות להבין זאת. הצבע מתחיל להיות דהוי, חלק מהריהוט והעיצוב מתקלף או נשבר ובכל מקרה לא נראה כמו פעם ובאופן כללי המקום מתחיל להיראות קצת ישן מידי ולא מעודכן.
אז בשעה טובה הבנו שהגיע הזמן לעצב את העסק מחדש ולתת לו מראה מרענן ועדכני. איך עושים זאת באופן הכי טוב? הבאנו כאן שלושה טיפים שיוכלו לעזור לכם לעשות זאת.
טיפים לעיצוב החנות
- קודם כל, חשבו על כל הדברים בעיצוב הנוכחי שלא היו לגמרי מותאמים לכם, או על הדברים שחשבתם שיהיו בול בשבילכם ובסוף כלל לא עשיתם בהם שימוש. בקטגוריה הזו יכולים להיות חללי אחסון במקומות לא נגישים, כל מיני פיצ’רים שהתבררו כמיותרים או אמצעי עיצוב שסרבלו את העבודה בחלל כמו גופי גבס, חלל שמעוצב בצורה מסוימת ועוד.
לאחר שחשבתם על כל אלו נסו לחשוב מה אתם רוצים שיהיה בעיצוב החדש, יוסיף דברים שחסרו לכם ויחסיר את מה שלא נזקקתם אליו.
- לאחר מכן, חשבו על מה אתם מנסים לשדר ללקוח שנכנס פנימה. האם אתם מנסים לשדר יוקרה או מקצועיות? האם מה שחשוב לכם הוא בכלל ליצור חלל נגיש וחביב ופחות אלגנטי? האם אתם מעוניינים בחלל מעוצב בסגנון מודרני ומינימליסטי או שאתם רוצים חלל במראה נינוח וקלאסי יותר?
רק כאשר אתם עונים על השאלות הללו אתם יכולים לעבור לשלב הפרקטי יותר.
- אחסון ומיקום המוצרים או החפצים- בהתחשב במסקנות שלכם מהטיפ הראשון, נסו לחשוב על המיקום שיהיה הכי טוב למוצרים שהעסק מציע, על מה כדאי לכם לשים בפרונט ומה יכול להיות במקום פחות בולט. בנוסף, הקפידו על כך שיהיו לכם מספיק חללי אחסון ובפרט חללי אחסון נגישים יחסית שיהיה לכם נוח לגשת אליהם במהירות ולמלא מחדש מלאי או להציע מוצר אחר ללקוח.
לאחר שחשבתם על שלושת הדברים העיקריים הללו, אפשר להתפנות לשאר הדברים שקשורים לעיצוב מחדש כמו בחירת הרהיטים, האיכות שלהם וההתאמה שלהם למה שאתם מנסים לגרום למקום לשדר, או לעיצוב של הקירות, פינות ישיבה ושאר החללים שלא מציגים את המוצר באופן ישיר אך יש להם השפעה קריטית על נראות העסק ועל מה שהלקוח יחשוב כשהוא נכנס אליו.
חשוב לזכור!
חשוב לזכור שהחוויה הראשונית של הלקוח היא הדבר המשמעותי ביותר. ברגע שהלקוח מתרשם מהעסק ומאיך שהוא מנגיש את שירותיו אל הלקוח הוא יחליט באופן לא מודע אם הוא סומך על העסק ומעוניין להשתמש בשירותיו או לא. עיצוב חנויות היא דרך קריטית להשפיע על ההחלטה של הלקוח ביצירת רושם ראשוני חיובי ולכן לא כדאי לזלזל בה.