בימינו אין כמעט אדם בישראל שלא שמע על פייסבוק. לרבים מאתנו יש חשבונות פעילות ואנו דואגים לעדכן את הפיד. אך הפייסבוק הוא הרבה מעבר לכך. עבור המשתמש הממוצע זו אמנם הרשת החברתית המאפשרת לו לצלם את ארוחת הבוקר שלו ולשלוח לחברים, אך עבור בעלי עסקים לא מעטים זוהי פלטפורמת פרסום לכל דבר ועניין. אז כן, פרסום בפייספוק באמת עובד. רק צריך לדעת לפרסם נכון.
מה צריך להביא בחשבון כאשר מפרסמים בפייסבוק?
מפרסמים בפייסבוק? רגע לפני שאתם מכינים את הפוסט הבא שלכם, אלא כמה דברים שכדאי להביא בחשבון:
- מקימים עמוד עסקי – אחד הדברים הראשונים שאתם צריכים לעשות לפני שאתם מתחילים לשלם לפייסבוק על הפרסום, הוא להקים עמוד עסקי. וזה לגמרי בחינם. אז כל שתצטרכו לעשות הוא לבחור תמונת קאבר טובה, סרטון תדמית, קישור לאתר האינטרנט, תמונת פרופיל ייצוגית וכמה מילים על העסק עצמו, על שירותיו ומוצריו.
- מחלקים את המודעה לפי קהל היעד – זו ההזדמנות שלכם לנצל את יכולת הפילוח בפייסבוק לקהלי יעד שונים. דבר ראשון, הגדירו את קהל היעד שלכם, כך שתוכלו לשלוח לו את המודעות הרלוונטיות. שנית, הגדירו את מודעת הפרסום כך שתתאים לקהלי יעד שונים לפי קריטריונים כמו גיל או אזור גיאוגרפי.
- לשמור על קשר עם אנשים שכבר ביקרו בעמוד – פייסבוק מאפשרת לכם לעשות רימרקטינג. כלומר, לעקוב אחר הגולשים שביקרו בעמוד שלכם גם כשהם יוצאים מהאתר שלכם ונכנסים לפייסבוק. נצלו את האפשרות הזו.
- התוכן הוויזואלי שווה לאלף מילים – וזה אומר שתמונה או סרטון הם אלה שימשכו את תשומת הלב של הגולשים שלכם, ורק לאחר מכן הטקסט. לפיכך, כדאי להשקיע מאמצים בהפקת סרטון תדמית או לבחור תמונה טובה במיוחד.
- להתאים את המודעה לסוג המטרה – האם המודעה שלכם נועדה להגדיל את חשיפתם של המשתמשים? או אולי לגרום להם להיכנס לעמוד הנחיתה שלכם כדי לבצע רכישה? חשוב לבחון את הדברים האלה ולעצב את המודעה בהתאם.
עוקבים אחר הפרסום
אחד היתרונות הבולטים יותר של פרסום בפייסבוק הוא היכולת לעקוב אחר תוצאות הפרסום ולבחון מה עובד ומה לא. כך שניתן יהיה לבצע את כל הפעולות הנדרשות על מנת שפרסום בפייסבוק אכן יעבוד. ניתן לבדוק נתונים כמו איזה אחוז מהגולשים הקליקו על המודעה או כמה מהם נחשפו למודעה. בהתאם לכך, ניתן לראות אילו פוסטים אהובים על גולשים ומאילו פוסטים הם נוטים להתעלם.
אוספים את הפניות
בהנחה שבניתם עמוד עסקי טוב, שילמתם למודעות ממומנות ואתם עוקבים אחר מהלך העניינים, אתם יכולים כעת להתחיל לאסוף את הפניות. דאגו לכך שלגולשים שלכם יש כתובת לפנות אליה: מספר טלפון המוביל לנציג שירות שעונה באופן מידי וכתובת אימייל תקינה. נוסף על כך, אל תשכחו שהגולשים אוהבים להשאיר הודעות בעמוד העסקי עצמו. כך שאתם צריכים להיות ערוכים למענה.