שנת 2021 נושאת עמה לא מעט משקעים ושינויים בהשפעת משבר הקורונה – מעבר למשבר הבריאותי שחווינו, ניכר כי הפגיעה העמוקה ביותר הייתה בתחום הכלכלי תוך דגש על העסקים הקטנים, אשר מהווים בימים כתיקונם את מנוע הצמיחה והתעסוקה המרכזי של המשק.
בזמן המשבר, תוך ההנחיות המשתנות, המגבלות החוזרות ונשנות והסגרים המתמשכים, עסקים רבים בישראל נאלצו להמציא את עצמם מחדש בעיקר באמצעות עולם הדיגיטל, בין היתר עם הקמת חנויות וירטואליות ברשת, בניית מערך משלוחים ושירותי אונליין ודרכים אינטראקטיביות נוספות להגיע ללקוחות הפוטנציאלים בימים ממושכים של ריחוק חברתי. הרשת האינטרנטית אמנם מציעה שלל אפשרויות פרסום ושיווק מתקדמות וממוקדות, אלא שבתפיסה רחבה יותר ניתן לראות כי אלה עדיין לא מתאימות בהכרח לכל סוגי העסקים במחוזותינו ולעתים השיטות “המסורתיות” יניבו תפוקה וחשיפה אפקטיבית יותר תוך התאמה לסוג העסק, המוצר והעלויות הנלוות. כטבעו של שוק כלכלי מערבי, מרכיב הביקוש וההיצע הפעיל את אותותיו גם כאן וניתן היה לראות עליה של עשרות אחוזים בצריכת שירותי הדיגיטל ברשת, תוך דגש על הגדלת תקציבי הפרסום והשיווק, זאת לצד שינויים נוספים בצריכה ובאורח החיים אשר הביאו מפרסמים ישראלים לבחינת אפשרויות פרסום חלופיות.
אז כיצד ניתן לפרסם את העסק גם מחוץ למרחב האינטרנטי?
ריכזנו עבורכם מספר אפשרויות פרסום שכדאי תמיד לקחת בחשבון, באם תרצו לקדם ולפרסם את העסק שלך בצורה קצת אחרת ועדיין עם מרחב חשיפה נרחב:
- ראשית כל, בעיתונות – בשנים האחרונות נראה היה כי נס ליחה של העיתונות המודפסת ועמה גם של הפרסום המסורתי בעיתונים ומקומונים. אולם מציאות פוליטית סוערת במיוחד של למעלה משנתיים ימים, משבר בריאותי בהיקף עולמי ואילוץ השהיה בבית, השיבו רבים לבילוי ביתי הכולל עיתון וקפה בסלון או במרפסת. העיתונות הארצית והעיתונות המקומית בכלל שבו והפכו לפלטפורמת פרסום משמעותיות בעלת חשיפה רחבה, תוך אפשרות למיקוד הפרסום על פי אזור ההפצה, מדורים לפי נושאים ועוד.
- שלטי חוצות – פרסום בשילוט חוצות מעניק חשיפה “פיזית” רחבה במיוחד עבור ציבור נהגים גדול אשר חולפים על פני השלטים לאורך כל שעות היממה 24/7. מאחר וכמות התנועה בכבישים בחודשים האחרונים שכללו סגרים והגבלות פחתה בעשרות אחוזים, גם מחירי הפרסום על גבי שלטי החוצות הדיגיטליים והאחרים ירדו משמעותית ויש מי שראו בהוזלה הניכרת הזדמנות בלתי חוזרת ובחרו לחקור ולאתר את הצמתים והדרכים בהם מתקיימת תנועה ערה ולרכוש את שטחי הפרסום הללו בהוזלה גדולה יחסית. אפשרות נוספת לפרסום על גבי שלטי חוצות היא במרחבים העירוניים, במרכזי הערים, בכניסה למתחמי קניות ורשתות מזון, בכניסה לעיר וביציאה ממנה, באזורי הליכה, ספורט וטיול. כמעט בכל המקרים מדובר בפרסום בולט לעין שקשה לפספס וזוכה לחשיפה של רבים מבלי שיצטרכו לפתוח עיתון, רדיו, טלוויזיה או כל מקור תקשורת אחר.
- מסכי פרסום באירועי ספורט – אחד מהתחומים שהמשיך לפעול ולהתקיים לאורך מרבית חודשי הקורונה היה הספורט המקצועני ובשל העובדה שנבצר מקהל האוהדים לבקר במגרשים בשל ההנחיות, זכו שידורי המשחקים בערוצי הטלוויזיה השונים לחשיפה ורייטינג גבוהים יותר מהרגיל. שלטי הפרסום סביב כר הדשא במגרשי הכדורגל ומסכי הלד באולמות הכדורסל מאז ומתמיד סיפקו פלטפורמת פרסום ממוקדת לצופים במשחקים, ומגבלות הקורונה אשר חייבו קיום של משחקים ללא קהל או בתפוסה חלקית מאוד, יצרו מרחב משחק בו המסכים והשלטים עם התכנים הפרסומיים מצולמים באופן ישיר, לאורך זמן חשיפה ארוך במשך המשחקים ישירות אל הצופה בבית.
>> מעוניינים לפרסם במהלך משחקי כדורגל באצטדיון? לחצו כאן.
- וכן, גם בטלוויזיה – עלויות הפרסום בערוצים המסחריים בטלוויזיה רשמו ירידה מסוימת במהלך השנה האחרונה כורח המצב והפכו אופציה רלוונטית עבור יותר חברות ועסקים בעלי סניפים ו/או מוצרים ושירותים הניתנים בפריסה ארצית. בזכות אורח החיים הביתי שיצרו הסגרים נתוני הרייטינג היו גבוהים יותר, גם בשעות הפרסום המוזלות לכאורה והפרסום בטלוויזיה הפך למשתלם במיוחד. שווה לבדוק את האפשרויות בנושא גם בימים אלו עת המשק מתעורר וחוזר לחיים אט אט.