Site icon מקומונט גבעת שמואל

על אף ביטול ההנחיות – ההפנינג שתוכנן אחה”צ בפארק הארועים לא יתקיים

בעקבות מתקפת המנע המשמעותית שביצע צה”ל בלבנון כנגד יעדי חיזבאללה הבוקר, העלה פיקוד העורף את הכוננות לתגובה של ארגון הטרור גם במרכז הארץ והורה על ביטול כל האירועים ואיסור על התכנסות של יותר מ-30 אנשים בשטח פתוח. בעקבות כך, הוחלט בעיריית גבעת שמואל לפעול בהתאם להנחיות ולבטל את אירועי “קיץ לוהט” שתוכננו להמשך היום.

לפני שעה קלה הודיע פיקוד העורף על ביטול ההגבלות, באופן מהיר ומוקדם מהצפוי נציין, אך לאחר בירור עם העירייה מתברר שביטול האירועים שתוכננו לאחר הצהריים עדיין עומד בעינו – אך לגבי האירועים מחר הודעה חדשה תבוא בהמשך.

רקטה שנפלה בשטח פתוח בסמוך לקרית שמונה . צילום: מד”א

נזכיר כי במסגרת אירועי השבוע האחרון של החופש הגדול תיכננו במתנ”ס גבעת שמואל לקיים במהלך השבוע הקרוב מגוון רחב של אירועי לילדים ולנוער.

הערב היה אמור להתקיים הפנינג ענק, כולל מתנפחים, ג’ימבורי לקטנטנים ושאר אטרקציות לילדים כשלאחר מכן תוכננו להתקיים הופעותיהם של “מולי וצומי” ו-“מיכל הקטנה והפיראטים” – הופעות שכאמור בוטלו ונכון לעכשיו לא ידוע אם יתקיימו במועד מאוחר יותר עד סוף הקיץ.

זה לא נעים לראות פארק סגור. פארק האירועים בגבעת שמואל. צילום: מקומונט גבעת שמואל

במידה ולא יהיה שינוי, מחר (26.8) צפוי להתקיים בפארק האירועים העירוני (רח’ הזיתים פינת רח’ הנשיא) יום נוסף של אירועים לילדים ומופעים, כולל הפנינג מתנפחים וג’ימבורי החל מהשעה 17:00. בשעה 18:30 מופע של ‘רועיקי מצחיקי’ ובשעה 19:15 טל מוסרי יארח את בוב ספוג למופע שהוא “מסיבה אחת גדולה לכל המשפחה”.

ביום שלישי (27.8) בשעה 19:00 ייערך מופע של רינת גבאי ומשה דץ והכבשה שושנה – “שרים כחול לבן”, גם כן בפארק האירועים כשעוד קודם לכן בשעה 17:00 הפנינג מתנפחים וג’ימבורי לקטנטנים.

יום רביעי (28.8) יחל גם הוא עם מתנפחים ושאר אטרקציות לילדים בשעה 17:00 בפארק האירועים כשבשעה 18:30 מופע מוסיקלי לילדים עם ‘לירון האוירון’ ולאחר מכן בשעה 19:15 מופע קפוארה ואקרובטיקה בניחוח ברזילאי עוצר נשימה עם קוגומלו.

את השבוע שיסיים את החופש הגדול ואת אירועי “קיץ לוהט” בגבעת שמואל יסגור ביום חמישי הקרוב (29.8) מופע ענק לילדים ונוער של אגם בוחבוט ושחר סאול – 20:30 בפארק האירועים, הכניסה חופשית.

שרידי רקטה (ארכיון). צילום: דוברות המשטרה

נזכיר כי הבוקר התרחשה הסלמה משמעותית בגבול הצפוני בין ישראל ללבנון, כאשר חילופי אש כבדים פרצו בין צה”ל לארגון חיזבאללה. האירועים החלו לאחר שצה”ל ביצע סדרת תקיפות אוויריות בדרום לבנון, אשר כונו “תקיפות מונעות” על מנת לסכל מתקפה מתוכננת של חיזבאללה על אזרחי ישראל. דובר צה”ל ציין כי מטרות התקיפה כללו אלפי משגרי רקטות שהיו מיועדים לתקיפה על ישראל.

בתגובה לתקיפות הישראליות, חיזבאללה שיגר למעלה מ-320 רקטות ומזל”טים לעבר מטרות צבאיות ואזרחיות בצפון ישראל, כולל מערכות כיפת ברזל ומתקנים צבאיים נוספים. התקיפות הללו הובילו להכרזת מצב חירום בצפון הארץ למשך 48 שעות.

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הדגיש כי ישראל תעשה כל מה שנדרש כדי להגן על תושביה ולשמור על הביטחון בגבול הצפוני. הוא הוסיף כי צה”ל הצליח להשמיד אלפי משגרי רקטות שהיו מכוונים לעבר ישראל.

על אף ביטול ההגבלות של פיקוד העורף, המצב בגבול הצפוני נשאר מתוח, כאשר כל צד נערך להמשך ההתפתחויות.