Site icon מקומונט גבעת שמואל

עורך דין נזיקין – כל מה שרציתם לדעת

תחום הנזיקין הוא מורכב במיוחד וגם רגיש מאוד. בניגוד לתחום המקרקעין או דיני חברות שהוא בעיקר טכני, כאן מדובר על אדם שחי את חייו בצורה רגילה ויום אחד נפגע בנסיבות כלשהן, בין אם זו תאונת עבודה או תאונת דרכים ובעקבות כך יכולותיו הכלכליות השתנו לצד פגיעה פיזית. בגלל הרגישות הרבה של העניין וכדי לוודא שנפגעים בתאונות דרכים למשל יקבלו את הפיצוי, נחקק חוק הפיצויים ב 1975. כמובן שמאז קרו שינויים רבים בתחום התחבורה. כמות הרכבים שישנה היום על הכביש היא גדולה משמעותית, נכנסו לתמונה כלי רכב נוספים כמו קורקינטים חשמליים, אופניים חשמליים ועוד. לכן, עורך דין שילווה אתכם לאחר תאונה צריך להיות מומחה בתחום, להכיר היטב את כל סעיפי החוק ולהיות מעודכן בכל שינוי בחוק או תקדים משפטי. עו”ד יזיד עומאר הוא עו”ד נזיקין המתמחה גם בתאונות דרכים.

קרדיט Canva

תאונות דרכים: תחום בתוך הנזיקין

תאונות דרכים הן תחום בפני עצמו בתוך הנזיקין ובתחום התאונות. אם עברתם חלילה תאונת דרכים חפשו עורך דין נזיקין מומלץ אשר ההתמחות שלו היא תאונות דרכים אך מכיר היטב גם את תחומי הנזיקין האחרים. אם למשל תאונת דרכים התרחשה במסגרת העבודה (אפילו בדרך לעבודה או ממנה) היא נחשבת גם לתאונת עבודה מה שדורש מעורך הדין להיות מומחה גם בתאונות עבודה. כאן לא רק חברת הביטוח היא הגורם שיש לתבוע אלא כדי להעלות את הסיכוי לקבלת פיצוי מקסימלי מומלץ לתבוע גם את מקום העבודה ואת ביטוח לאומי אם היתה פגיעה פיזית שיכולה לפגוע בכושר העבודה שלכם. בגלל מורכבות העניין ובשל העובדה שלאחר תאונה אתם צריכים להתרכז בשיקום ובהחלמה שלכם, בחרו עורך דין שיהיה לצידכם לאורך כל הדרך.

גם בתאונת דרכים קלה מגיע פיצוי

למזלנו, חלק גדול מתאונות הדרכים מוגדרות קלות, כאלה בהן הפגיעה הגופנית היא מינימלית או שלא קיימת בכלל והפגיעה היא בעיקר ברכב. עדיין, עלות תיקון פגיעות ברכב, אפילו חיצוניות וקלות יכולה להיות גבוהה. לכן, חשוב לעמוד על זכותכם לקבל גם פיצוי בגין תאונת דרכים קלה. בתאונות קלות אנשים מוותרים לפעמים על זכותם לקבל את מלוא הפיצוי המגיע להם או שמעדיפים לטפל בתיקונים, להתאושש ולשכוח מהעניין. גם כאן מומלץ לפנות לעורך דין שיתייחס לדבר ברצינות, גם אם באופן יחסי מדובר על נזקים קטנים. עדיין ישנה התייחסות בחוק גם לפיצויים במקרה של תאונה קלה ולכן אין סיבה שתוותרו. למידע נוסף וייעוץ משפטי חייגו > 052-3722314