גם בימים אלה אחרונים של חודש אוגוסט, ורגע לפני תחילת שנת הלימודים ממשיכה עיריית גבעת-שמואל בעבודות אחרונות להקמת חללי/מתחמי חינוך ייחודיים בבתי הספר. מדובר במתחמי לימוד התומכים בשיטות לימוד מתקדמות ומאפשרים למידה ב-3 מצבים: למידה עצמית, תרגול עבודת צוות ומליאות ופרזנטציות.
מתחמים אלה, שהקימה העירייה גם בתיכון הממלכתי שנפתח בשנה החולפת, כאמור מוקמים בימים אלה בהדרגה בכל בתי הספר בעיר. יש לציין כי מדובר בתכנית שתחל באופן הדרגתי בכל בתי הספר בעיר (בכל בית ספר באופן שונה) ותימשך ע”פ החלטת משרד החינוך למשך 5 שנים.
מנהלת אגף החינוך בעירייה אתי דהן: “הרעיון הוא להתאים את תכנית הלימוד לרוח הזמן ולשינויים הצפויים לנו בעתיד. להכשיר את התלמיד של היום להתמודדות בעולם משתנה ודינאמי”.
הקמת המתחמים שחלקם כבר יהיו מוכנים בתחילת שנת הלימודים, הם חלק מתכנית לימוד כוללת שמקדמת העירייה- אגף החינוך בכל בתי הספר. בשנת הלימודים הקרובה תחל בהדרגה, בכל בתי הספר בעיר ( שכבות ה’-ח’) תכנית חדשה ורב-שלבית תחת מהלך חדש של משרד החינוך הנקרא ‘אוטונומיה בחינוך’. כזכור לפני 4 חודשים נבחרה גבעת-שמואל ע”י משרד החינוך להיות בין 10 הרשויות שייכנסו לתכנית החדשה ( במרכז הארץ נכנסות לתכנית: ת”א, גבעת שמואל ורמת-גן).
הבחירה ברשויות נעשתה על סמך תכניות שהגישו הרשויות למשרד החינוך ובבסיסן רעיונות חדשניים שיכולים להוות השראה ולהתממש בהמשך בכל עיר בישראל. התכנית שהגישה גבעת שמואל ומקודמת בימים אלה בשיתוף משרד החינוך, מתייחסת לכל תלמידי העיר בשכבות ה’-ח’ ובבסיסה קביעת מערכת שעות שבועית בשלושה מסלולים: פדגוגי, עתידי ורגשי.
במסלול הפדגוגי תתרכז התכנית בטיפוח הלמידה העצמית, בלמידת עומק, בהכשרה למיומנויות של המאה ה 21, לימוד שפות בדגש על השפה האנגלית. במסלול העתידי תתרכז התכנית בהעמקת הידיעות בתחום הטכנולוגי (ננו- טכנולוגיה, סייבר ועוד) ובטיפוח החשיבה היצירתית והיזמות. במסלול הרגשי תתרכז התכנית בפיתוח החוסן הנפשי להתמודדות עם שינויים, העצמה אישית, חינוך להתמדה ונחישות- דרישת מאמץ מתמשך.