Site icon מקומונט גבעת שמואל

מה זה OCD ואיך ניתן לטפל בו?

תמונה: canva

תתארו לכם מצב בו תקועות לכם מחשבות אין סופיות בראש, לעיתים אלו יכולות להיות גם תוקפניות אשר לא נותנות לכם מנוח, גורמות לכם חרדה ופוגעות בתפקוד היומי שלכם כל יום מחדש.

תתארו לכם שאתם יודעים כל פעם לאיזה מצב אתם הולכים להגיע, שזה רק בראש שלנו אך עדיין באותה הנשימה אנחנו לא מצליחים להרפות. מרגיש לכם מוכר? מדובר בעולמם של אנשי ה-OCD.

מה זה OCD, איך אנחנו יכולים לטפל בהפרעה זו ומה הם הסימפטומים? המרכז הישראלי לקוגנטיקה בא לעשות לנו מעט סדר.

מה זה OCD?

“בן הזוג שלי אוהב אותי בכלל?”, “ומה יקרה אם עוד פעם אכשל בראיון עבודה?”, “סגרתי את ברז הגז שיצאתי מהבית?”, “ולמה האיש הזה מסתכל עליי מוזר, מה הוא רוצה ממני?”

למעלה מ – 85% מבני האדם מציינים כי הייתה להם בשנה האחרונה אחת מן המחשבות האלו, למעשה מחשבות אלו יכולות להיות בכל זמן ובכל נושא: נושאים משפחתיים, מערכות יחסים, עבודה, פחד שלא נעלנו את הבית, פחד ממחלה ועוד.

לרוב אצל כולנו מחשבות אלו חולפות לאחר מספר ימים או שעות כלא היו, יחד עם זאת יש אנשים הסובלים מהפרעה מתמשכת בה הם חווים מחשבות טורדניות חוזרות ונשנות אשר לא נתונות לשליטתם בשום צורה – מה שנקרא בשפה המקצועית – OCD.

תהליך אבחון: איך אדע אם יש לי OCD?

למעשה אין איזה “קריטריון” שיוכל להגיד לך נמרצות שאתה סובל מ OCD. על מנת שתוכל לקבל תשובה מקיפה בקשר להפרעה תצטרך לגשת אל איש מקצוע (לרוב פסיכיאטר או פסיכולוג) אשר ידע לנתח את הסיטואציה בצורה טובה יותר, לפרק אותה לגורמים ולהחליט האם אתה סובל מהפרעה כזו או אחרת.

לרוב, במצבים בהם האדם סובל ממחשבות טורדניות אובססיביות חוזרות ונשנות, בן אדם אשר מתנהג באופן כפייתי או לעיתים טקסי או סובל ממחשבות המשבשות את אורך חייו(חיי חברה, לימודים, זוגיות, פיתוח עצמי) יאובחן המטופל כסובל מ OCD.

אפשר גם אחרת: טיפול ב OCD

אחת הדרכים המומלצות בעולם על פי מומחי בריאות הנפש הוא טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT) אשר תפקידו לחשוף ולמנוע תגובה (ERP).

אנו למדים ממחקרים ומלקוחות שלמעלה מ – 75% מן המטופלים אשר סובלים מהפרעה כפייתית זו ישפרו את מצבם פלאים באמצעות טיפול התנהגותי קוגניטיבי.

יחד עם זאת, יש להיות רתומים לתהליך על מנת לגרום להצלחתו. במקרים רבים של OCD אנו נמליץ על טיפול משולב – CBT יחד עם רכיב פרמקולוגי ורכיב מערכתי משפחתי.

קוגנטיקה – המרכז הישראלי לטיפול קוגניטיבי התנהגותי

קוגנטיקה עוזרת באבחון של מקרי OCD ובמשך השנים עזרה למאות לקוחות לשים בצד את המחשבות הטורדניות ולנהל חיי משפחה, עבודה וחברה תקינים.

אבחון נכון לצד טיפול נכון והירתמות של המטופל יכולה להביא אותו לתוצאות טובות מאוד בתוך זמן קצר. אנחנו מזמינים אתכם להתקשר אלינו לשיחת התרשמות בה נספר לכם מעט יותר על התהליך!

לפרטים נוספים התקשרו 1-800-657-657