Site icon מקומונט גבעת שמואל

התחל להשקיע בקלות עם קרן כספית | השקעות לעצלנים

בישראל של 2024, כולם הבינו שאין סיבה להשאיר את הכסף שלנו שוכב בחשבון עו”ש בבנק. המצב הכלכלי לא משהו, ואנו מבינים שכנראה לא מחכה לנו נס גדול, ולכן חשוב למקסם ככל האפשר את הרכוש שלנו ולנצל כל אפשרות שזמינה לנו כדי להגדיל אותו. אחת האפשרויות, שיש לה הרבה יתרונות, ובאופן מפתיע היא לא מאוד מוכרת לקהל הרחב, היא קרן כספית. אז אם גם אתם מתעניינים בעולם ההשקעות ומבינים מה החשיבות שלו ומה היכולת שלו ליצור עבורכם עתיד טוב יותר, כדאי שתמשיכו לקרוא.

צילום: FREEPIK
מהי קרן כספית?

קרן כספית היא בעצם סוג של קרן נאמנות לטווח זמן קצר, שאותה אפשר לרכוש במקום הפיקדון הבנקאי הרגיל שכולנו מכירים. מדובר על השקעה סולידית מאוד, מכיוון שההשקעה נעשית בערוצים סולידיים כמו אגרות חוב. בעצם הרעיון שעומד מאחורי הקרן הכספית הוא איחוד של הרבה מאוד לקוחות שהתאחדו מול הבנק, מה שמאפשר להם לקבל ממנו ריביות גבוהות יותר על הכסף שלהם שנמצא אצלו. ברור שאתם לא צריכים לאסוף אנשים ולפתוח משא ומתן, אלא ניסינו להסביר לכם כאן את העיקרון של הקרן. אפשר להשקיע דרך הקרן לטווחי זמן שונים: קצר, בינוני, או ארוך.

מה היתרונות של קרן כספית?

קרן כספית היא מכשיר השקעה די טוב, מכיוון שיש לה כמה יתרונות משמעותיים. אז אספנו כאן בשבילכם כמה מהיתרונות הללו, כדי שתוכלו להתרשם מהם בעצמכם.

  1. פטור מעמלות – היתרון הראשון של הקרן הוא פטור מעמלות על קנייה ומכירה, וגם פטור מהתשלום הקיים עבור ניהול חשבון של ניירות ערך. כך אפשר לחסוך עוד כסף ולמקסם עוד יותר את ההשקעה. גם דמי הניהול הרגילים שנגבים בקרן נחשבים לנמוכים יחסית.
  2. זמינות – חשוב מאוד לדעת, שהכסף שנמצא בקרן זמין באופן מיידי, וניתן למשוך אותו בכל יום. זה יתרון משמעותי, מכיוון שהוא מאפשר לנו לגשת אל הכסף במקרה חירום שבו יש לנו צורך מיידי בכסף, בשונה מפיקדונות לטווח ארוך שבהם לא תמיד אפשר לגעת בכסף.
  3. מס ריאלי – יתרון נוסף שחוסך לנו עוד כסף הוא העובדה שעל הקרן יש רק מס ריאלי. זה אומר שאנו משלמים מיסים על רווחים רק אם הקרן עולה מעל הרמה של האינפלציה. זאת בנוסף לעובדה שאפשר גם לקזז את ההפסדים, בדומה להשקעות בניירות ערך.
איך אנחנו עושים את זה בפועל?

ישנן כמה דרכים לקנות קרן כספית. אפשר לרכוש קרן דרך הבנק שבו יש לכם חשבון, אפשר לרכוש קרן דרך אפליקציה ייעודית, ואפשר לרכוש קרן דרך חשבון מסחר בבית השקעות. הדרך הפשוטה ביותר היא דרך הבנק, כאשר כל מה שצריך זה הרשאה לשוק ההון ומכאן אפשר לבצע את הפעולה באופן מקוון.

 

* אין לראות במידע באתר הצעה או שידול לקנות או למכור או להחזיק כל נייר ערך או מכשיר פיננסי אחר. האתר אינו אחראי בשום אופן לתוכן המידע, השמטות במידע, אי דיוקים, טעויות כאלה או אחרות.