משרד החינוך מפרסם מדי שנה את בתי הספר המצטיינים אשר יזכו את הצוות החינוכי באותם מוסדות בבונוס של אלפי שקלים לכל מורה. השנה נבחרו 313 חטיבות עליונות על שיפור הישגים ערכיים, חברתיים ולימודיים – בין בתי הספר הזוכים גם התיכון של ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל שמוריו יזכו לתגמול של 3,166 שקלים.
משרד החינוך מפרסם היום, (ד’) את רשימת 313 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בתחום הערכי, החברתי והלימודי. בחירתם של בתי הספר הזוכים התקבלה על סמך שקלול של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור שחוללו מוסדות החינוך.
בתי הספר נבחנו על פי מדדים כגון: מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה”ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז ההצטיינות במבחני הבגרות ומידת השיפור.
לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,166 ₪ לכ-8,443 ₪, זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה “עוז לתמורה”.
מאחר ומשקל משמעותי בדירוג ניתן למגמת השינוי והשיפור של בתי הספר דווקא בתי הספר המצטיינים באופן קבוע לא נהנו מהבונוס, אך בכל זאת ראוי לציין את ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל שמוריה יזכו לבונוס אישי של 3,166.19 ₪ התיכון הנוסף בעיר, האולפנה לבנות דורג באשכול ה-8 ומוריו לא יזכו לפרס. גם התיכון הממלכתי החדש כלל לא נכנס לדירוג מאחר וטרם צבר את הותר המספיק לשם כך.
בשנת הלימודים הנוכחית נכללו בסך הכל 784 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף, ומתוכן 313 חטיבות זכו בתגמול. 56% מתוכן הן חטיבות במגזר היהודי-ממלכתי, 26% ממלכתי-דתי, 11% מהחינוך הערבי, 3.4% מהחינוך החרדי, 1.9% מהחינוך הדרוזי, ו-1.9% מהחינוך הבדואי.
החטיבות העליונות הזוכות, פרוסות לאורך כל המדינה (מהגולן ועד אילת) בכל המחוזות והמינהלים של משרד החינוך, בערים הגדולות, בעיירות וביישובים, בקיבוצים ובמושבים, במרכז ובפריפריה, חטיבות עליונות שבבעלות הרשויות המקומיות, בבעלות רשתות החינוך השונות וחטיבות עליונות עצמאיות.
המדדים שנקבעו לקבלת התגמול כללו התמקדות בהישגים הערכיים-חברתיים כגון שיעור הגיוס לצה”ל, או לשירות אזרחי/לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה. כמו כן, מידת השיפור בהשוואה להישגים קודמים. יש לציין כי חישוב הגיוס לצה”ל או לשירות אזרחי/לאומי ומניעת נשירת תלמידים נערך בהשוואה למוסדות דומים לפי מגזר/או מגדר וסוג פיקוח.
בהישגים הלימודיים נקבעו המדדים על פי ההישגים לאור מבחני המיצ”ב ביסודי ובחט”ב ולאור מדדי הטיפוח, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית, מידת השיפור בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.
לדברי שרת החינוך, ד”ר יפעת שאשא ביטון: “מערכת החינוך התברכה באנשי חינוך, מנהלים ומורים, שמובילים את תלמידי ישראל ומצעידים אותם להישגים מרשימים בכל תחומי החיים. תלמידים ותלמידות אלו הם דור העתיד של מדינת ישראל. אנשי החינוך הזוכים מבססים את תחושת השייכות של התלמידים לקהילה, נוטעים בהם ערכים ומעניקים להם כלים משמעותיים לחיים. אני מברכת אותם על עשייתם החינוכית, שיש לה השפעה עצומה על כלל החברה הישראלית ועל עתיד מדינת ישראל”.
מנכ”ל משרד החינוך, תא”ל במיל’ יגאל סלוביק הוסיף: “המנהלים והמורים הזוכים בפרס מייצגים את כל צבעי הקשת של החברה הישראלית, על כל גווניה. אני מברך אותם על זכייתם בפרס כהוקרה על הישגיהם המרשימים, הראויים לכל הערכה. אני מאחל להם שיעמידו עוד שורה של אנשי חינוך מובילים שילכו בעקבותיהם, ויצמיחו דור של תלמידים שיצעידו אותנו לקדמת הבמה.
ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני: “החינוך הוא ללא ספק אחד מההישגים הבולטים של העיר גבעת שמואל בעשור האחרון. אנו משקיעים משאבים רבים בחינוך הדור הצעיר שלנו – מי שעתידים בבוא העת להיות גם ההון האנושי המשובח בצה”ל, במקומות עבודה, במגוון מקצועות, באקדמיה, בניהול ואפילו בפוליטיקה. אולם, יש לזכור כי צמיחתה של מערכת חינוך איכותית, מתקדמת ומובילה כמו בגבעת שמואל, איננה נמדדת רק בהישגים לימודיים, אלא גם בעשייה חברתית ואזרחית למען הקהילה והמדינה וגם כאן לשמחתי בני הנוער שלנו מעורבים בקהילה ותורמים רבות לרווחתם של כל שכבות האוכלוסיה בעיר ועל כך גאוותינו”.
מנהלת אגף החינוך בגבעת שמואל, אתי דהן: “ההישגים הלימודיים והחינוכיים שלנו הם תוצר של השקעה, התמדה ושיתוף פעולה פורה של מנהלי בתי הספר, צוותי החינוך וההוראה, ההורים, הרשתות ועובדי אגף החינוך לאורך השנה כולה.
ההצלחה שלנו נובעת מכך שבגבעת שמואל איננו משאירים אף תלמיד או תלמידה מאחור. אנו רואים כל תלמיד ותלמידה בעיר, עוקבים אחר ההישגים האישיים שלהם ומספקים להם תכניות אישיות לקידומם. כמו כן, צוותי ההוראה שלנו מפתחים תכניות הוראה ולמידה עתידיות וחדשניות ומעמיקים את הפיתוחים הפדגוגיים. אנחנו מקפידים על העלאת הרף הלימודי ועל הצבת יעדים גבוהים. בחינוך אין תקרת זכוכית!”