Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך לתחזק רכב חשמלי בישראל של 2023

רכב חשמלי 

קנייה של רכב חשמלי מצריכה שינוי בהרגלי התחזוקה והתפעול של הרכב ביום יום. כל מי שקונה רכב חדש שפועל באמצעות חשמל ולא בתדלוק של דלק או סולר, מקבל בסוכנות של יבואן הרכב הדרכה מקיפה על הפעולות הנורמטיביות שעליו לבצע וזאת כדי שיפעל באופן הנכון ולא יבצע טעויות. כמו לדוגמה אחת הפעולות שנהגים רגילים לבצע היא לבצע טעינה של המצבר באמצעות כבלים בין שני רכבים, אך כשמדובר ברכב היברידי או ברכב חשמלי אין אפשרות לבצע זאת. לכן הנהגים מסתגלים לדפוסי ההתנהלות החדשים. 

מעבר לכך כל נהג שהוא הבעלים של רכב חשמלי, אמור להזמין עמדת טעינה לרכב שלו כדי שהוא יוכל לטעון מעת לעת את הרכב על פי הצורך, כדי שלא יהיה מצב שבו הרכב הוא ללא טעינה חשמלית כלל. בעלי בתים פרטיים מתקינים בדרך כלל עמדה זו בתוך החניה הפרטית שלהם, מדובר בשטח שהוא מגודר ולכן הוא מוגן מכניסתם של זרים. מי שגר בבניינים משותפים והחניה רשומה על שמו בטאבו, מקבל הקצאה של חניה לטובת מטרה זו. במקרים רבים מזמינים עבודת הכנה של כמה חניות אם יש כמה בעלי רכבים חשמליים, או לחלופין יש דיירים שמתככנים לרכוש בקרוב רכב חשמלי. 

לפרטים נוספים על התקנת עמדת טעינה לרכב היכנסו לכתובת: https://www.evenergy.co.il/ev-charger-installation/

קרדיט תמונה : canva

רכב חשמלי לעובדי המשרדים 

לעובדים רבים במשרדים יש רכב חשמלי ולכן אם מדובר במבנים חדשים, מתכננים מראש את ההקצאות של כמה מקומות חניה עבור עמדות הטעינה. אם מדובר במבנים קיימים, מגיע לשטח איש מקצוע שהוא מומחה בתחום זה והוא בוחן את המרחב כדי למצוא את השטח שהוא המתאים ביותר. האופציה המיטבית היא להקצות חניות שממוקמות בסמוך ללוח החשמל המרכזי כדי שתהיה גישה קרובה. אם הדבר הוא בלתי אפשרי, מקצים מקום מרוחק יותר ומושכים כבלים עד החניה ובנוסף לכך מבצעים גם חיבור לקרקע.

תחזוקה של רכבים חשמליים 

באופן כללי רכבים חשמליים מגיעים למוסך לעיתים רחוקות לעומת רכבים רגילים. מעבר לכך קיימת גם אפשרות שטכנאי יגיע לחניה של הלקוח ליד ביתו או ליד משרדו, כדי להקל עליו. בטיפול התקופתי מתבצעת בדיקת תקינות של שקע ההטענה ברכב, של מערכת המיזוג, מערכת הבלימה. כמו כן  בדיקת תקינותה של הסוללה ועל פי מצבה יהיה צורך לפעמים להחליף אותה, אם מפלס הנוזלים שלה יהיה נמוך.

המגמה של מוסכים רבים היא להציע ללקוחות להאריך את תקופת האחריות של המצבר כדי למנוע הוצאות כספיות גבוהות בעת ההחלפה. האופציה היא להאריך את תקופת האחריות לשמונה שנים או לחלופין עד הגעה ל – 160,000 קילומטר. 

טיפולים של רכבים חשמליים 

בדיקה תקופתית של רכב חשמלי מתבצעת אחת לשנה או אחת לשנתיים וזאת על פי ההוראות של כל יצרן. ההנחיות משתנות בין היצרנים השונים ובהתאם לכך הלקוחות מבצעים את שגרת הטיפולים השוטפת.