Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך למתג נכון מתנות?

החלטתם לקנות מתנה לעובדים? לספקים? לשותפים? או אולי לכולם ולכולן לרגל בואם של החגים והמועדים? רגע לפני שאתם ‘פשוט’ מעניקים מתנה, עצרו עוד רגע אחד ותשאלו את עצמכם את השאלה הבאה: האם המתנה שלכם תעזור לכם גם לקדם את העסק?

תוהים כיצד תעשו זאת? התשובה היא פשוטה: מיתוג פשוט ומנצח. מיתוג מתנות הוא לא איזו בשורה חדשה ומקורית, אך כולם עושים זאת, ויש לכך סיבה טובה. בעזרת מיתוג המתנה, תוכלו להדהד את העסק שלכם בתודעה הן למקבלי המתנה, והן עבור רבים נוספים שייחשפו אל המתנה בהמשך (אם זו למשל חולצה ממותגת, מחברת או אפילו לוח שנה).

כדי לסבר את האוזן, כאן ריכזנו עבורכם מספר היבטים מרכזיים שיבהירו כיצד ניתן למתג את המתנות באופן נכון וברור.

צילום: FREEPIK

מהן מטרות המיתוג?

מתנות ממותגות משרתות מטרות רבות: הן יכולות לחזק את זהות החברה, להעמיק את יחסי בית העסק עם הלקוחות, להביע הכרת תודה לעובדים שהשקיעו כה רבות בקידום המטרות העסקיות והיעדים השנתיים של העסק, ובכלל להגביר את המודעות למותג בקרב רבים.

בין אם זה לעובדים, לקוחות או באירועים, המתנה הנכונה יכולה להותיר רושם ממושך. חשוב להתאים את המתנה לערכי החברה ולהעדפות המקבל.

על-כן, הקפידו לשאול את עצמכם קודם כל: מיהם מקבלי המתנה? ולאחר מכן תוכלו לשקוד על האסטרטגיה הנכונה. ייתכן מאוד ותנקטו במספר מיתוגים שונים בהתאם למקבלי המתנה והיחסים שלהם עם העסק.

בחירת המתנה הנכונה

קודם כל כאמור, קהל היעד. מה יהיה משמעותי עבורם? בהקשרים עסקיים, ייתכן שתשקלו כלי כתיבה איכותיים, גאדג’טים טכנולוגיים או הדפסה על מוצרי נייר שונים. למגע אישי יותר, פריטים מותאמים אישית שמשקפים את הטעמים או התחביבים של המקבל יכולים להיות משפיעים.

שנית, איכות לפני כמות. פריט באיכות גבוהה משדר היטב את מוניטין וערכי המותג שלכם. עדיף לבחור במספר קטן של מתנות באיכות גבוהה מאשר במספר גדול של פריטים באיכות נמוכה.

ולסיום רלוונטיות. המתנה צריכה או לפחות מומלץ שתהיה רלוונטית למקבל או מקבלת המתנה וכן להתאים לאירוע. לדוגמה, מטריות ממותגות יכולות להיות מושלמות לאירוע עסקי בעונה הגשומה, בעוד שבקבוקי מים ממותגים עשויים להתאים לאירוע חיצוני בקיץ.

בחירת האלמנטים הממותגים

מיקום הלוגו הוא קריטי למיתוג נכון. הלוגו צריך להיות גלוי אך לא לשלוט בנראות המתנה. חשוב לשמור על אלגנטיות, או יש לומר ‘קלאס’ מסוים. מיקומו תלוי במתנה עצמה; למשל, על מחברת, הלוגו עשוי להיות מוטבע בעדינות על הכריכה, בעוד שעל חולצה, הוא עשוי להיות מוצג באופן בולט אך בצדה השמאלי או הימני.

עקביות אף היא עיקרון קריטי במיתוג נכון. שמרו על צבעי המותג וסגנונות הגופן (במידה וישנו כתב כמו סלוגן או מילה מסוימת) לחיזוק זהות המותג. עקביות בין סוגי מתנות שונים יכולה לחזק את האופן שבו המותג ייצרב בזיכרון האנשים.

וכן אל תהססו להוסיף נימה אישית. הוספת מגע אישי, כמו שם המקבל או הודעה מיוחדת, יכולה לשפר את ערכה הרגשי של המתנה. כמובן שהדבר תלוי במספר מקבלי המתנה.

גם לאריזה יש אמרה

הרושם הראשוני חשוב. אריזה איכותית יכולה לשפר משמעותית את הערך של המתנה וליצור חוויה הוליסטית ושלמה ללקוח.

היא צריכה גם להיות מתאימה לזהות המותג ולהיות פרקטית לסוג המתנה שנמצאת בה.

ולסיכום

מתנות ממותגות הן כלי עזר עוצמתי שביכולתו לחזק את היחסים עם הלקוחות, הספקים, השותפים העסקיים והקולגות לתחום, ולהגביר את ערכי ותפישת המותג.

על ידי מיקוד במתנות ממותגות מסוימות, תוך הקפדה על התאמה אישית וחומרי גלם איכותיים, עסקים יכולים לתעל את המתנות אותן הם רוצים להעניק כחלק מאסטרטגיה רחבה יותר של שיווק וחיזוק מערכות יחסים עסקיות.