Site icon מקומונט גבעת שמואל

אור ירוק להציל חיים

ניידת טיפול נמרץ

צילום: דוברות מד"א

בשעות הצהריים, חובש נהג אמבולנס של מד”א, עילי שטרית סיים משמרת בתחנת מד”א קריית אונו ונסע לביתו באמבולנס כחלק מפריסת הכוננות של הארגון. במהלך הנסיעה, בעצירה ברמזור, הוא הבחין שהרכב שנמצא לפניו לא נסע בעת שהתחלף לירוק. עילי ניסה להסב את תשומת ליבו של הנהג לרמזור בעזרת הצופר, אך לא היה מענה, הוא הבין שיש בעיה, יצא מהאמבולנס וניגש לרכב. ברכב הוא מצא את איגור נודלמן (60) מחוסר הכרה ללא דופק.

במהירות שיא, עילי התקשר למוקד החירום 101 של מד”א שהזניק ניידת טיפול נמרץ ובמקביל הוציא את איגור מרכבו והתחיל לבצע פעולות החייאה מתקדמות תוך מתן 3 שוקים חשמליים בעזרת מפעם (דפיברילטור).

צילום: דוברות מד״א

ניידת טיפול נמרץ בראשות הפראמדיקים הדר אלמקייס ופאדי חמדאן הגיעה למקום, סייעה לעילי ונתנו לאיגור עוד 4 שוקים חשמליים. בין השוקים איגור חזר להכרה מעורפלת, אך מהר מאוד איבד דופק שוב. ניידת טיפול נמרץ פינתה אותו לבית החולים תוך כדי החייאה ובמהלך הנסיעה ליבו של איגור שב לפעום.

השבוע, הגיע צוות מד”א שהציל את חייו לביתו של איגור ברמת גן שם פגשו אותו לראשונה כשהוא עומד על הרגליים מחייך ונמצא יחד עם משפחתו.

איגור נודלמן: “יש לי המון מזל כנראה שבמצב הזה אתה היית מאחוריי עם האמבולנס, היית ערני וידעת איך לפעול. בן אדם אחר היה יכול פשוט להתעצבן, לעקוף אותי ולא לשים לב אפילו שאני מחוסר הכרה. זה היה המקום הנכון, בזמן הנכון ועם הבן אדם הנכון. תודה לכם שהצלתם לי את החיים.”

חובש נהג אמבולנס של מד”א, עילי שטרית: “אני רגיל תמיד להיות בכוננות וערנות סביבי אם מישהו צריך עזרה רפואית, אבל זה באמת מקרה מיוחד. שמח מאוד לדבר איתך ולראות שחזרת לחיים שהיו לך לפני המקרה. זכות גדולה בשבילי להיות במקום הנכון ובזמן הנכון”.