Site icon מקומונט גבעת שמואל

שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הוא מכלול של פתרונות הניתנים על ידי אנשי מקצוע לצורך קידום אתרי אינטרנט לתוצאות הראשונות בגוגל ולצורכי קידום עסקים ברשתות החברתיות השונות על ידי קידום הדף העסקי.

צילום:pixabay

לרשותם של משווקים דיגיטליים קיימים כלים לצורך ביצוע מדידה של נתונים, בכדי למצוא את הדרכים היעילות ביותר להגעה אל הקהל הגדול ביותר של לקוחות פוטנציאלים ויצירת לידים איכותיים לעסק. שיווק דיגיטלי מרכז בתוכו מכלול של פעילויות דיגיטליות לצורכי קידום ולצורך השגת מטרות מוגדרות, זאת בכדי להגדיר דרך יעילה וממוקדת להגעה אל קהל היעד של העסק ולכוונו לקראת תהליך הרכישה של המוצרים או השירותים.

חשיבותה של מדידת תהליכים בשיווק הדיגיטלי

על מנת ששיווק דיגיטלי יהיה יעיל וטוב, יש לבצע כל הזמן תהליך של מדידת נתונים מדויקים, זאת בכדי לספק ללקוח את התמורה הגבוהה ביותר עבור השקעתו הכספית בקידום ובשיווק. זהו תחום הדורש יצירתיות רבה והגדרה מדויקת של קהל היעד אליו נפנה. בנוסף יש להשתמש בכל הכלים והטכנולוגיה החדשים ביותר לצורך גדרת כיוונו של התהליך באופן הממוקד ביותר, הרי שיש לכך השלכות מידיות כלפי התוצאות שנציג. כל פעולה המתבצעת במשך כל תהליך הקידום חייבת להימדד ולהבחן מחדש בכל עת.

הגדרת מטרות ממוקדות

הגדרת מטרה ממוקדת היא השלב הראשון בכל תהליך בתחום כמו שיווק דיגיטלי. ברוב רובם של המקרים המטרה הראשונה והעליונה תהייה הגדלת כמות המכירות על ידי רכישת לקוחות חדשים לעסק. לאחר מכן יהיה עלינו להגדיר מטרות נוספות אותן נרצה להשיג לצורך השגת המטרה העיקרית. מטרות אלו יכולות להיות לדוגמה: הגדלת כמות הפניות ויצירת פניות איכותיות, הגדלת כמות המבקרים באתר וכד’. כפי שצוין, שיווק דיגיטלי חייב להתבצע תוך מדידה מתמדת של נתונים ועריכת בקרה אודות הביצועים השיווקיים. בתחום זה ניתן למדוד תוצאות של תהליכים באופן מידי בעזרת אמצעי בקרה דיגיטליים. לדוגמה, ניתן יהיה למדוד את כמות המבקרים החודשית, כמות הרכישות החודשיות, ניתן יהיה למדוד האם הרכישות התבצעו בעקבות הקידום האורגני של אתר האינטרנט או דרך פוסטים שהועלו ברשתות החברתיות, ניתן למדוד את משך הזמן בו שהו המבקרים באתר ועוד. לאחר בחינה מדוקדקת של כל הפרמטרים ניתן יהיה לבחון האם התהליך השיווקי שלנו אכן יעיל, או האם עלינו להגדיר דרך חדשה ואפקטיבית יותר. בנוסף נוכל לבחון איזה ערוץ קידום הוא המתאים ביותר עבור העסק המדובר, הקידום האורגני או הקידום ברשתות החברתיות, או אולי עדיף להתחיל בתהליך של קמפיין ממומן בגוגל. במקרים מסוימים נבצע שילוב של פעולות בכל הערוצים ובמקרים אחרים נמקד את עיקר משאבי הקידום בערוץ אחד. כל עסק דורש משאבים שונים ויש להגדיר כל פעם מחדש תהליך קידום ספציפי עבור כל עסק בנפרד. הסוד להצלחה טמון בידע ובניסיון של איש הקידום.  לקריאה נוספת והתקדמות בשיווק, אתם מוזמנים ליצור קשר עם Webmanager  שיווק דיגיטלי.