Site icon מקומונט גבעת שמואל

סוף עצוב לחיים קשים: “הקבצן של קוקה קולה” נהרג במפגיעת משאית

בבוקר יום שישי דיווחו עדכוני שירותי ההצלה על גבר כבן 70 שנהרג בתאונת דרכים ברחוב אברהם בן דוד, לאחר שנפגע ממשאית. שעות לאחר מכן התבררה זהותו של אותו אדם – והוברר כי מדובר ביצחק נוריאל הרמב”ם ז”ל, קבצן אהוב ומוכר שהיה ממתין דרך קבע בכניסה לבני ברק וגבעת שמואל במחלף קוקה קולה, ומברך את הנוסעים – אלו שתרמו לו ביד רחבה וגם אלו שלא.

על פי תושבים בגבעה, יצחק נוריאל בן ה-75 היה מפורסם במעשי הצדקה שלו ומכתת רגליו כגבאי צדקה עבור משפחות נזקקות. הוא נולד באיראן והתגורר בפתח תקווה, שם היה ממתפלי בית הכנסת ‘תפילת משה’ ואף שימש כשליח ציבור, מלבד עיתים לתורה שהיה קובע בבית המדרש והקפדה על תפילה בנץ כוותיקין. הוא הותיר אחריו משפחה, ילדים וצאצאים.

התאונה הקטלנית התרחשה סמוך למחלף גבעת שמואל, כאשר הגבר עמד בצומת הכניסה לכיוון בני ברק – גבעת שמואל, מכיוון כביש 4 דרום, במיקום בו נהג לעמוד באופן קבוע.

זירת התאונה הקטלנית במחלף גבעת שמואל. צילום: איחוד הצלה

בשעה 07:11 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב דן על הולך רגל שנפגע ככל הנראה ממשאית. חובשים ופראמדיקים של מד”א שהגיעו למקום מצאו את הגבר כשהוא שוכב במרכז הכביש ללא סימני חיים, עם חבלה רב מערכתית קשה מאוד, כשלדברי עוברי אורח, מדובר במקבץ נדבות מוכר שעמד דרך קבע בצומת זו.

חובש רפואת חירום במד”א, מנחם חי זינגר, שהיה באיזור האירוע במקרה, סיפר: “הייתי במהלך נסיעה בעיר ונתקלתי בגבר שוכב במרכז הכביש. מיד עצרתי בצד, ניגשתי אליו ובמקביל חייגתי למוקד 101 של מד”א על מנת להזניק ניידת טיפול נמרץ למקום. ביצעתי בו בדיקות רפואיות, הוא סבל מחבלה רב מערכתית קשה מאוד והיה ללא סימני חיים, ונאלצנו לצערנו לקבוע את מותו במקום.”

נפתלי פרקש ויאיר עמאר, חובשי איחוד הצלה שהוזעקו למקום, מסרו: “למרבה הצער, נקבע מותו בזירת התאונה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל.”

ההרוג היה דמות מוכרת בקרב תושבי גבעת שמואל ובני ברק, במיוחד בקרב הוותיקים, שהיו רגילים לראותו עומד בצומת באופן קבוע.

המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות התאונה.