Site icon מקומונט גבעת שמואל

מתכון לעוגיות חמאה מנצחות!

עוגיות נחשבות לפופולאריות במיוחד כיוון שיש בהן את האיזון המושלם בין רכות לבין פריכות. הן מכילות סוכר בדיוק במידה הנכונה, כך שטעמן מתוק באופן עדין. החמאה היא זו שמוסיפה טעם עשיר לעוגיות. להלן המתכון המושלם לעוגיות חמאה, וכל מה שחשוב לדעת על מנת שיצאו לכם טוב. 

מהי עוגיית חמאה?

עוגיית חמאה היא עוגייה שכוללת חמאה, כמרכיב העיקרי שלה. את עוגיות החמאה לרוב עוטפים בפרורי סוכר, אך ניתן גם לפזר עליהן מעט קינמון או לטבול אותן בשוקולד חלב, שוקולד לבן ואף שוקולד מריר. כמו כן, ניתן למלא אותן בריבת תות טעימה ולפזר מעליהן אבקת סוכר. תוכלו להגיש את   העוגיות עם כוס חלב בצד, כוס קפה, או לטבול אותן בכוס תה חמימה. מרקמן של עוגיות החמאה נימוח והן נמסות בקלות עם כל ביס. אחד היתרונות באפיית עוגיות חמאה, הוא שהעוגיות אינן רק טעימות מאוד, הן גם קלות מאוד לאפייה. אין צורך בניסיון מיוחד ולא צריך להיות קונדיטור מדופלם על מנת להצליח לאפות עוגיות מעולות. כל מה שצריך, הוא מתכון טוב. 

מתכון נהדר לעוגיות חמאה

מרכיבים נדרשים:

שתי כוסות קמח לבן

כוס קורנפלור 

5 כפות אבקת סוכר 

חצי כפית אבקת אפייה

200 גרם חמאה רכה כמעט מומסת 

כף תמצית וניל 

¼ עד ½ כוס שמן 

אבקת סוכר לציפוי

אופן הכנה:

חממו את התנור מראש ל-180 מעלות. במקביל, המיסו את החמאה עד שמרקמה יהיה רך, מעט לפני המסה מוחלטת. בקערה נפרדת הוסיפו את המצרכים היבשים – את הקמח, הקורנפלור, את אבקת האפייה וכן את אבקת הסוכר. לאחר מכן, הוסיפו תמצית וניל. צקו אל תוך הקערה את החמאה המומסת והחלו ללוש את הבצק. לבסוף, הוסיפו את השמן והמשיכו ללוש עד שיתקבל בצק במרקם חלק ואחיד. עכשיו כל שנותר לכם לעשות הוא ליצור את עוגיות החמאה בצורות שתרצו. 

 

על מנת ליצור עוגיות דקות בצורות שונים, תוכלו לרדד את הבצק לעובי שתרצו וליצור חיתוכי עוגיות מהבצק המרודד. תוכלו ליצור עוגיות בצורת ירח; לבבות; כוכבים; עיגולים ועוד. את העוגיות יש להעביר לתבנית אפייה ולאפות למשך 25 דק’ לערך. זכרו לאחסן אותן בטמפ’ החדר בקופסא סגורה. תוכלו לצפות את העוגיות באבקת סוכר, קינמון ואף לטבול אותן בשוקולד לבן, שוקולד חלב או שוקולד מריר, לפי ההעדפה שלכם. 

 

הסוד לאפיית עוגיות טובות?

כל מי שמחליט לאפות עוגיות חמאה, שואף בוודאי להגיע למרקם המושלם. עוגיות רכות מאוד ונמסות בפה, ובאותה נשימה, שתהיה להם פריכות מרגשת, הן האידיאל. המפתח לקבלת המרקם המושלם של העוגייה, הוא שימוש בחמאה רכה ומומסת ולישת הבצק באופן ידני לכדי בצק אחיד וחלק. כמו כן, חשוב מאוד להקפיד על הכנסת העוגיות לתנור כשהוא כבר מחומם ולהקפיד להוציאן בזמן, כשהן מוזהבות ממש מעט. טיפ נוסף, הוא לכסות את קערת הבצק בניילון נצמד ולהכניס אותו לקירור במקרר לכ-30 דקות לפני אפייה. 

באילו אירועים מתאים להגיש עוגיות חמאה?

אירוח נעים ומכבד בכל מפגש יכול לכלול עוגיות חמאה. אין אדם שלא ייהנה מהן. בין אם אתם מארחים בביתכם, או פשוט רוצים להראות לחברים ולמשפחה שלכם קצת אהבה, עוגיות החמאה הנדירות האלה בוודאי יעשו את העבודה. עוגיות החמאה עשויות מכמה מרכיבים פשוטים, הן קלות להכנה ובכל גיל ניתן ליהנות מהן. אפיית עוגיות חמאה יכולה גם להתאים להתנסות של ילדים באפייה, זאת כיוון שכאמור, מדובר בעוגיות שמאוד קל להכין. 

 

לסיכום, עוגיות חמאה יכולות להתאים להגשה בכל אירוע. החל ממפגש משפחתי צנוע, ועד לאירועים מיוחדים. תוכלו ליצור ורסיות שונות ומיוחדות של העוגיות על ידי שימוש בציפויים שונים ויצירת צורות שונות. אז קדימה, הכינו עוגיות טובות ומלאו את הבית בניחוח נפלא ומפנק!