Site icon מקומונט גבעת שמואל

מתי צריך עורך דין לתעבורה

קרדיט - Pixabay

נהגים רבים במדינת ישראל מתמודדים עם מגוון רחב של מצבים משפטיים בתחום התעבורה שעשויים להיווצר בעת הנהיגה בכבישים. החל מעבירות תעבורה קלות, כמו למשל דוח חניה ועד לעבירות תעבורה חמורות, כמו למשל תאונות דרכים קטלניות – על הנהגים להבין ולדעת מתי יש צורך בסיוע של איש מקצוע מיומן על מנת שניתן יהיה להבטיח ולהגן ככל הניתן על זכויותיהם מבחינה משפטית. מתי צריך עורך דין לתעבורה? מהי החשיבות של ייעוץ משפטי מקצועי בעת עבירות תעבורה? כיצד ניתן להתמודד?

מתי צריך עורך דין לתעבורה – עבירות קלות

ישנם סוגים רבים של עבירות תעבורה והם מתחלקים לעבירות קלות, בינוניות וחמורות. בין העבירות הקלות יש דוחות חניה, עבירות חניה, נהיגה במהירות מופרזת ועוד. במקרים הללו ייתכן שלא תמיד יהיה צורך לפנות לסיוע של עורך דין, אך יחד עם זאת ישנם מקרים בהם רצוי ואף מומלץ לקבל ייעוץ משפטי, במיוחד במידה ויש לכם ספקות בנוגע לחוקיות של הדו”ח למשל, או אם אתם רוצים להימנע מהרשעות נוספות ויש לכם רקורד נקי.

עבירות תעבורה בינוניות

ככל ומדובר בעבירות תעבורה בינוניות, כמו למשל חציית רמזור אדום, נהיגה במהירות מופרזת או שימוש בטלפון נייד בעת נהיגה למשל, רצוי לשקול לפנות לסיוע משפטי של עורך דין תעבורה. העבירות הללו טומנות בחובן ענישה מסוג נקודות רישוי (בין היתר) ומעמידות את הנהג בסיכון לשלילת רישיון הנהיגה או ענישה אחרת. במקרים הללו, איש מקצוע מיומן יוכל לסייע למזער את הענישה ככל הניתן, להפחית את נקודות הרישוי ואף להפחית את הסיכוי לפסילת רישיון הנהיגה.

מתי צריך עורך דין לתעבורה: עבירות תעבורה חמורות

ככל ומדובר בעבירות תעבורה חמורות, כמו למשל תאונות דרכים עם נפגעים, נהיגה בשכרות או חלילה גרימת מוות ברשלנות, התשובה לשאלה מתי צריך עורך דין לתעבורה ברורה – הפנייה צריכה להיות מיידית. עבירות מסוג זה עשויות להוביל לענישה חמורה וכבדה, כמו מאסר בפועל, שלילת רישיון הנהיגה למשך זמן ואף קנסות כבדים.

שימוע וערעור בגין עבירות תעבורה

שימוע בגין עבירות תעבורה משמעו הליך משפטי בו מוזמן הנהג להציג טענותיו וטיעוניו למען הגנה על עצמו בפני הרשויות בטרם קבלת ההחלטה על הענישה. השימוע יתבצע על ידי רשות מוסמכת או קצין משטרה.

במידה וזומנתם לשימוע לפני שלילה של רישיון הנהיגה שלכם, או כאשר ברצונכם לערער על פסיקה קודמת, זה בדיוק הזמן המתאים לפנות לעו”ד תעבורה מקצועי שיוכל לסייע לכם ככל הניתן בהכנת הטיעונים המשפטיים לצד ייצוג מקיף בפני הרשויות ואף להבטיח כי זכויותיכם נשמרות לאורך התהליך.

ייצוג משפטי הולם

אם אתם תוהים מתי צריך עורך דין לתעבורה, פניה לעו”ד עשויה להיות קריטית במגוון מצבים, החל מעבירות תעבורה קלות ועד לעבירות התעבורה החמורות יותר. חשוב שתבינו מתי יש להיוועץ באיש מקצוע מיומן ובקיא בחוקי התעבורה במדינת ישראל על מנת שניתן יהיה להבטיח את זכויותיכם ככל הניתן ואף להימנע (או לצמצם) ענישה חמורה. סדר גודל הענישה שעשויה להתקבל בגין העבירה תלויה במספר פרמטרים, בין היתר בחומרת העבירה שבוצעה. במידה ויש לכם ספק, אל תהססו ואל תיקחו סיכונים – פנו לעורך דין תעבורה מקצועי בעל ניסיון בהקדם האפשרי ובידקו מהן האפשרויות העומדות לרשותכם.