Site icon מקומונט גבעת שמואל

מתי מקרה פגיעה במהלך טיפול רפואי נחשב לרשלנות?

עורך דין בהרצליה

קרדיט - Pixabay

קבלת טיפול רפואי, החל מבדיקה שגרתית אצל רופא משפחה ועד הליך מורכב  כמו ניתוח יכולה להסתיים בתוצאות שאינן רצויות. אפילו אבחון לא מדויק  של ממצאי בדיקה יכולים להביא לנזק מצטבר  או החמרה של בעיה  קטנה לכדי בעיה משמעותית יותר. עם זאת, הקביעה שנעשתה  רשלנות רפואית באבחון לא יכולה להיעשות בקלות דעת. לא כל טעות במידע שניתן למטופל ואפילו לא כל פעולה שתגרום לנזק יחשבו באופן מיידי לרשלנות רפואית. על פי חוק, רשלנות רפואית מוגדרת בתור: מקרה שבו אדם “במשלח יד פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות…” כלומר, ההוכחה  שאכן הדרך בה נקט רופא או מטפל נחשבת לרשלנות רפואית אינה פשוטה. הנפגע צריך לפנות לעורך דין מומחה בתחום על מנת להוכיח זאת.

להוכיח שפגיעה בניתוח היא רשלנות- לא דבר של מה בכך

כאמור, לא כל טעות ששגה בה רופא או מטפל אחר תיחשב לרשלנות רפואית. ממש כפי שכל בעל מקצוע עשוי לטעות והדבר לא יחשב בהכרח לרשלנות, כך הדבר גם אצל רופאים. יש בכך היגיון שצריכה להיות טענה מבוססת על מנת שפעולה תיחשב לרשלנות. במיוחד כאשר מדובר על רשלנות רפואית בניתוח, יש להתחשב בכך שניתוח הוא הליך חודרני שנעשה בתנאי לחץ ויכולים לקרות במהלכו דברים לא צפויים. אמנם רופאים למדו כיצד להתמודד עם מצבים כאלה אך לא בהכרח הרופא יספיק לבצע את אותה פעולה. ההבדל בין ניתוח שהצליח לבין ניתוח שכשל הוא לעיתים דק. ככל שישנן יותר ראיות  קבילות בבית המשפט שעליהן ניתן להתבסס, כך הסיכוי להוכחה שאכן היתה כאן רשלנות הוא  גבוה  יותר.

פניה אל עורך דין מומחה בתחום- הצעד הראשון שיש לעשות לאחר הפגיעה

מעבר לכך שההוכחה כי מדובר על רשלנות רפואית אינה קלה, כאשר פונים רטרואקטיבית יש גם לשים לב לעניין שקיימת התיישנות של 7 שנים. מעבר לכך, העובדה שעל משרד הבריאות, בתי חולים ורופאים ומטפלים אין חובת דיווח על תקלות או טעויות שהתרחשו במהלך הטיפול אינה מקלה על העניין. עורך דין רשלנות רפואית מנוסה ובעל ידע רב בדינים העוסקים בנזקי גוף בכל וברשלנות רפואית בפרט יוכל לבחון היטב את המקרה, להעלות השערה גבי הסיכוי לזכות בתביעה כזאת. כמובן שעורך הדין יחפש כל דרך וכל אסטרטגיה על מנת להוכיח שישנו קשר נסיבתי בין התנהלות רופא או מטפל לבין פגיעת המטופל. בית המשפט דורש הוכחה  כזאת כדי לקבוע כי אכן היתה במקרה זה רשלנות רפואית. עו”ד ניסן מנו הוא עורך דין בעל מומחיות בנושא רשלנות רפואית. הוא סייע ללקוחות רבים לקבל את הפיצוי המגיע להם.