Site icon מקומונט גבעת שמואל

משפצים? בונים? הכירו את מוצרי החובה לתהליך

תקופת החגים היא תקופה של התחדשות ואחרי החגים רבים פוצחים בפרויקטים לעיצוב מחדש של סביבת המגורים. בין אם השתנו התנאים, כמו תוספת של ילד למשפחה או החלטה על עבודה מהבית, חלוקת האחים לחדרים נפרדים או רצון לרענן את המטבח ואת חדר הרחצה ואולי קבלתם אישור לתוספת בנייה על הגג או בחצר.
שיפוץ יכול להיות פרויקט מורכב ולכן, יש לתכנן מראש את המשימות שיש לבצע במהלכו כולל קביעת לוחות זמנים והגדרה תקציבית.
יש להחליט באילו חללים להתמקד על פי איזה חזון מבחינת פלטת גוונים או תוספות שתרצו ולמנוע מראש בעיות עתידיות במבנה באמצעות שימוש בחומרי בנייה ושיפוץ איכותיים להצלחת התהליך. לפניכם הכרות על מספר חומרים הכרחיים שכדאי להכניס לסל השיפוץ והחידוש:

אוטמים לפני שיהיה מאוחר מדי


אם אינכם רוצים לחוות דליפות, עובש ומעוניינים מלכתחילה לספק לקירות את שכבת ההגנה הנוספת לה הם זקוקים, חומרי איטום הם בדיוק מה שאתם צריכים למשימה.
קיימים חומרי איטום מסוגים שונים במגוון רחב של תמהילים. מרק אפוקסי נחשב ליעיל במיוחד לאיטום של סדקים. מדובר בחומר גמיש דמוי פלסטלינה, אך אל תתנו לתרכובת הראשונית האלסטית להטעות אתכם – כי הוא מתקשה כמו פלדה.
ישנו מרק אפוקסי למגוון רחב של תשתיות ממתכות דרך עץ ועד פלסטיק וכן פורמטים רב תכליתיים. הוא אפקטיבי למילוי סדקים וחריצים שאתם מאתרים בקירות או בתשתית, מתאים גם לתנאי חוץ ופנים ויתרון נוסף הוא שלאחר הייבוש, אפשר לקדוח, לנסר ולשייף אותו.
במידה וברצונכם גם לשפר את הליטוש וההברקה, ישנם פדים עשויים סקוטש איכותיים במיוחד שמיועדים למריחה אחידה של סילרים ונעים בין פדים המיועדים לקרצוף בינוני לפדים הנועדו לקרצוף גס יותר.
ניתן לעבוד אתם גם בשילוב מכונת פוליש על תשתיות מסוגים שונים לרבות בטון, קרמיקה, אפוקסי ואבן והם נועדו להעלות את רמת הברק במיוחד על גבי שיש, אבן ובטון. 

לא בטוחים באיזה חומר להשתמש? לחומרי איטום מקצועיים של חברת ntsi לחצו כאן >

כיצד מונעים הכתמה עתידית?


חוששים מפני הכתמה או נזקי כלורדים או קרבונציה, השתמשו מראש בסילר עוצמתי. ישנם סילרים היום בטכנולוגיה מתקדמת שאינם משנים גוון ונועדו לספק את ההגנה המתבקשת בפני נוזלים ומכתימים למיניהם כאשר אפשר להשתמש בהם על מגוון תשתיות כמו רצפות וקירות מחומרים שונים דוגמת אבני גיר, שיש ובטון. הסילר מקנה עמידות גבוהה בשטח כיסוי רחב וקל לנקות אותו גם לאחר היישום.
אם אתם חוששים מנושא הריח, חפשו סילר בעל ריח עדין וכאשר מדובר במקומות שפוטנציאליים בפני חשיפה לשמש חשוב שהם יהיו עמידים בפני קרני UV ולא יצהיבו. 



כבר משפצים? אל תחליקו על זה


פעמים רבות אנחנו בוחרים להחליף אריחים או להנגיש את הבית, כך שמראש נפחית את הסיכוי לתאונות בעיקר של החלקה. כאן נכנסים לתמונה חומרים בעלי תועלות שונות שפועלים בדרכים שונות כמו חומרים שבכוחם לשנות מקדמי חיכוך לאריחים, ציפויים עם סיבי זכוכית וסילרים שגם הם יכולים לשנות מקדם חיכוך בעיקר לרצפות בטון וכן סרטי הדבקה שונים מסוג אנטי סליפ ייעודיים שעומדים בתקנים המחמירים ובעלי טקסטורה שאינה שורטת. חשוב לבחור סרטים שעמידים לכימיקלים ונוזלים שונים וגם קל לנקות אותם. 

בבחירת חומרי איטום וחומרי בנייה ושיפוץ, חשוב מאוד לבחור מותגים מובילים העומדים בתקנים המחמירים ביותר ובסטנדרטים הגבוהים ביותר.
כמו כן, יש לבחור את המוצר בהתאם לתשתית עליה רוצים ליישם את הפעולה וכן לקרוא היטב את ההוראות היישום, שכוללים לרוב אמצעי הגנה מקדימים כמו משקפי הגנה לעיניים ושימוש בכפפות, ניסוי של יישום החומר על התשתית בפינה בחלל לפני ביצוע כללי וכן זמני ייבוש והמתנה עד שכבה נוספת או עד הפעולה הבאה בשיפוץ. חכו לתוצאות והיכונו לקצור מחמאות.