Site icon מקומונט גבעת שמואל

יום השואה | גבעת שמואל זוכרת ולא שוכחת

יום השואה תשפ”ג צוין היום במוסדות החינוך ובמרכזים הקהילתיים בגבעת שמואל בשלל אירועים. מגדל המים ההיסטורי הואר בצהוב, לזכרם של שש מיליון היהודים שנרצחו בשואה.

טקס זיכרון מרגש לזכרם של ששת מיליוני היהודים, שנספו בשואה התקיים השבוע במועדון “קפה בגבעה” לשורדי השואה בעיר גבעת שמואל, בשיתוף האגף לשירותים חברתיים של העירייה.

את הטקס הנחתה הגב’ בתיה ברכה והוא נערך במרכז יום “הבית בגבעה” בהשתתפותם של חברי “מועדון קפה בגבעה”, ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני ומנהלת האגף לשירותים חברתיים הגב’ אתי סומך. שברכו והוקירו את שורדי השואה על תרומתם לעיר ולמדינה שלנו “אנו מודים לכם על תודעת זיכרון השואה שאתם מנחילים לילדינו”

בטקס הדלקת נרות הזיכרון, התכבדו כמידי שנה נציגי השורדים בעיר, שהדליקו נרות וספרו את סיפוריהם האישיים המרגשים, והתלאות שעברו בשואה בדרך את הניצחון האישי שלהם והלאומי שלנו.

בנוסף, לעצרת המרכזית שהתקיימה העיר ולקראת יום הזיכרון לשואה לגבורה, האירה עיריית גבעת שמואל את מגדל המים בעיר בצבע צהוב, במטרה להעלות למודעות את החובה המוסרית של כולנו, לדאוג לכבודם ולרווחתם של שורדות ושורדי השואה החיים בעיר ובכל מקום בארץ.

בכך הצטרפה עיריית גבעת שמואל ליוזמת עמותת “אביב לניצולי השואה”, בשיתוף מרכז השלטון המקומי ומרכז השלטון האזורי, אשר במסגרתה מאירות רשויות מקומיות ברחבי הארץ את חזיתות הבניינים, לשם הזדהות עם המטרה הנעלה.

בגבעת שמואל חיים ומתגוררים כיום 500 שורדות ושורדי שואה, המקבלים סיוע וחיבוק חם ועוטף לאורך כל השנה על ידי האגף לשירותים חברתיים של העירייה. “בשמי ובשמם של חבריי למועצת העיר, עובדי העירייה והתושבים, אנו מאחלים לשורדי השואה בריאות איתנה, אריכות ימים ונחת מהילדים, הנכדים וכל המשפחה” דברי ראש העיר יוסי ברודני.