חג החנוכה השנה הביא עמו שפע של פעילויות מיוחדות ומעוררות השראה לתלמידי בית החינוך “כנפי רוח” בגבעת שמואל. בימים האחרונים התלמידים והצוות החינוכי יצרו יחד חגיגה של אור, למידה ויצירתיות, שכללה מגוון רחב של פעילויות מהנות, ערכיות וחינוכיות.
כבר בראש חודש כסלו, ארגנה המורה רעות יפעי את הפעילות המרגשת “האור שבי”. במהלכה, התלמידים נכנסו לחדר חושך עם פנסים, וגילו בעזרתם תכונות חיוביות המסתתרות בהם. הפעילות עוררה שיח על ערכים, חוזקות אישיות וכוח פנימי, והעניקה לתלמידים חוויה מיוחדת של העצמה ואור פנימי.
בהמשך החודש המורה רעות יפעי המשיכה להפתיע וארגנה גם את “Light Friday” – יום אנגלית מיוחד. תלמידים דוברי אנגלית הפעילו תחנות הקשורות לחנוכה, בהן שירי חנוכה, משחקי בינגו ותחנות צביעה ברוח החג. יום זה חיזק את הקשר לשפה האנגלית בדרך חווייתית ומהנה.
בנוסף לכל אלו, ביום ההקורה לפצועי צה”ל שצוין בשבוע שעבר יזמו חברי מועצת התלמידים של בית הספר, יחד עם המורה בתאל בושנר פעילות מיוחדת. התלמידים הכינו שרשראות חיזוק ובהן משפטי חיזוק של עם ישראל חי, ובנוסף שתלו התלמידים פרחים ובהם איחולים לחיילי צה”ל ותלמידי מועצת התלמידים הובילו אמירת פרקי תהילים לרפואת והצלחת חיילנו.
תחרות חנוכיות – “גבורה יהודית באור חדש”
בנר הראשון של חנוכה נערכה תחרות חנוכיות, בה התבקשו הכיתות ליצור חנוכיות ברוח “גבורה יהודית”. בין היצירות הייחודיות, שלוש חנוכיות זכו לציון מיוחד: למקום השלישי הגיע החנוכייה של כיתה א’1 עם חנוכייה שהציגה את מלחמות וניצחונות ישראל – מימי הקמת המדינה ועד היום, כאשר השמש סימל את מלחמת “חרבות ברזל”. אל המקום השני הגיעו תלמידי כיתה ג’3 עם “חנוכיית הגבורה”, שייצגה את גבורת החיילים המוארים באמונה ובאור ובמקום הראשון: זכו הבנים של כיתה ה’ שיצרו את “חנוכיית ענר”, שהוקדשה לזכרו של ענר (אליקים) שפירא הי”ד, שנהרג במיגונית ליד רעים כשהדף בידיו את הרימונים שהשליכו מחבלי חמאס פנימה. הקנים של החנוכיה ייצגו את שמונת הרימונים שאיתם התמודד ענר בגבורה.
הבוקר השתתפו התלמידיםבפעילות מתוקה במיוחד עם המורה מירי במסגרת שיעורי תל”ן. כל כיתה הגיעה לפאטיו, שם התלמידים קישטו סופגניות במגוון צבעים ותוספות, ונהנו מיצירתיות ומטעמים מתוקים.
בפעילויות נוספות לרגל חנוכה רכזת העולים של בית הספר, המורה רחל גלילי, יזמה את יום “אור-יינות” המיוחד, שבמהלכו התלמידים למדו ביטויים הקשורים לאור בשפה העברית. בנוסף, הם הכינו סימניות מעוצבות עם הביטויים שלמדו, ששילבו בין לימוד שפה ליצירה אישית.
באירוע הסיום המרכזי של פעילות החג ציין הצוות החינוכי כי “בזכות שיתוף הפעולה של כלל התלמידים, ההורים והמורים, חג החנוכה ב’כנפי רוח’ הפך השנה לימים של אור, השראה וגבורה, שמחברים בין ערכים יהודיים, חוויות למידה ותחושת שייכות.”
בסיום ביקשו המורות להודות למנהלת בית הספר מיכל רוזנטל והעניקו לה “‘לבבות תודה’, שי על כל הדרך הטובה והנכונה שהיא עברה ועוברת איתנו.”