Site icon מקומונט גבעת שמואל

הפוך את החיוך שלך ליפה ובריא: השתלת שיניים | Calma Clinic

הפה הוא איבר שמושך הרבה מאוד תשומת לב, בעיקר כשאנחנו מדברים או מחייכים. בהתאם, שיניים חסרות גורמות למבוכה, בושה, ניסיונות להסתיר את מצב הפה ופגיעה באיכות החיים. הפתרון האפקטיבי ביותר הוא השתלת שיניים. אמנם מדובר בתהליך מורכב, אבל בסופו – אם בוחרים נכון את המרפאה שבה הוא מתבצע – מתקבלת תוצאה מרשימה מאוד. כאן בעמוד תמצאו פרטים על הטיפול החדשני ודגשים שחשוב לקחת בחשבון כשעוברים אותו.

צילום: FREEPIK

באילו מקרים השתלת שיניים אפשרית?

קודם כל כדאי לדעת שלא בכל מקרה ניתן להשתיל שיניים, ורופא בעל יושרה כמובן ימליץ על הטיפול הזה רק כשיש היתכנות אמיתית להצלחה.

התנאי הראשון הוא עצם לסת איכותית: רק עצם עבה מספיק ובצפיפות טובה תוכל להחזיק את השתלים, ולכן נדרשת בדיקה מדוקדקת של המצב הקיים. אם העצם לא עומדת בקריטריונים, ניתן לעבור טיפול השתלת עצם עוד לפני השתלת השיניים עצמן.

תנאי שני הוא בריאות כללית תקינה. במיוחד חשובה בריאות החניכיים. אצל מטופלים עם מחלת חניכיים פעילה יתבצע קודם כל טיפול במחלה, ורק לאחר מכן ניתן יהיה לשקם את הפה. מחלות רקע כמו סוכרת, אוסטאופורוזיס, קרישת דם לא תקינה ועוד מחייבות חוות דעת מומחה. למעשנים מומלץ להיגמל מההרגל, ובכל מקרה לקחת בחשבון שהחומרים המזיקים שבסיגריות עלולים לפגוע ביעילות התהליך.

כמה זמן אורך התהליך?

דגש חשוב נוסף הוא הציפיות: יש לא מעט פרסומים על “השתלה של שיניים ביום אחד”. בפועל אי אפשר כמובן לשקם פה ביום אחד, והכוונה היא לשילוב של העקירות והשתלת השתלים בעצם הלסת באותו מפגש. לאחר מכן עדיין נדרשת המתנה עד לקליטת השתלים ואיחויים עם עצם הלסת כך שאפשר יהיה להלביש עליהם את השיניים עצמן (כלומר הכתרים). לכן, חשוב להגיע מוכנים מנטלית להליך של מספר חודשים. התוצאה בסיום כאמור מצדיקה את הציפייה ואת ההשקעה וגם את אי הנוחות שבדרך.

הטכנולוגיות המתקדמות שמשדרגות את התוצאות

השתלת שיניים היא טיפול מתקדם מאוד. אמנם כבר לפני כ-40 החלו רופאי שיניים להציע את האופציה הזו, אבל בשנים האחרונות ההליך השתכלל פלאים. הטכנולוגיות החדשניות באות לידי ביטוי בשלב הסריקה של הפה, בשלב התכנון של ההשתלה וגם בשלב החשוב של ייצור שיניים שיתאימו באופן מושלם לאדם שעובר את הטיפול. ההתאמה היא גם מבחינת המידות וגם מבחינת הגוון המדויק, וזאת במטרה להגיע למקסימום אסתטיות.

פתרון ארוך טווח וחיוך רחב במיוחד

שתלים ועליהם שיניים הם פתרון לטווח ארוך, ובעצם כזה שלאחריו האדם כבר לא יצטרך יותר לחשוש לפני שהוא מחייך או מדבר. איכות החומרים המשמשים כיום להשתלה והיכולות הגבוהות של הרופאים שמתמחים בכך מבטיחים תועלת גבוהה מאוד, כך שההשקעה משתלמת. מומלץ לבחור במרפאה שהצטבר בה ניסיון רלוונטי רחב היקף, ולא פחות חשוב, ברופא או רופאה שמדברים איתכם בגובה העיניים ובשקיפות מוחלטת.