Site icon מקומונט גבעת שמואל

הסעות לעובדים בבת חפר – לארגונים שעובדים חכם

בעבר בת חפר נחשבה לפריפריה רחוקה. כיום מפת הפקקים מגיעה גם עד אליה, ואף מעבר לכך. מה הפתרון? שירותי הסעות לעובדים בבת חפר. ככה ארגונים דואגים לעובדים היום

אם בעבר קבלת רכב ממקום העבודה היה נחשב להטבה משמעותית, היום יש רבים שדווקא רואים בכך עול שהיו שמחים לוותר עליו. הסיבה לכך היא שמפת הפקקים בישראל הופכת כל נסיעה אל המשרד ובחזרה למקום המגורים לעניין שאורך שעות ארוכות. “אם אני צריכה לחשב את סך השעות שאני מבזבזת בשבוע על עמידה בפקקים, אני מגיעה לכ-20 שעות שבועיות. זה כמעט יממה שאני עומדת בפקקים כל שבוע, זה פשוט מטורף”, אומרת ולריה שמתגוררת בבת חפר ונוסעת מידי יום למקום עבודתה במרכז תל אביב. 

הבעיה היא שאין בישראל תחבורה ציבורית שיכולה לתת מענה למי שלא מחזיק רכב פרטי, וכך מידי יום עשרות אלפי אזרחים מוצאים את עצמם בפקק בלתי נגמר. “אצלנו בעבודה החליטו לשנות את התמונה”, אומרת ולריה. “הוחלט להקים מערך הסעות לעובדים. בדרך הזו עובדים חדשים יכולים להגיע למקום העבודה בנוחות ולא זכאים לקבל רכב. מי שיש בבעלותו רכב מהחברה יכול לבחור – האם לוותר על הרכב ולקבל מענק או להמשיך להחזיק ברכב ולשאת בעלות סמלית של ההסעה. אני החלטתי בשלב הראשון להשאיר אצלי את הרכב. האמת היא שלא סמכתי על נושא ההסעות”.

ולריה גילתה מהר מאוד שההסעות נותנות לה פיתרון יעיל ונוח. “מקום העבודה שלי מוציא הסעות לעובדים בבת חפר, כך שאני הולכת 5 דקות ומגיעה לתחנת האיסוף. זה מאוד נוח, כי אני לא ממהרת בבוקר לצאת, אני יודעת בדיוק מתי יבואו לאסוף אותי ויותר חשוב מזה – אני יודעת מתי אני יוצאת מהעבודה, כי השעות של ההסעות הן קבועות. המשמעות היא שאין יותר ישיבות אל תוך הלילה, אין בזבוז זמן בהפסקות קפה בלתי נגמרות כדי לצאת מהמשרד אחרי הפקקים. מי שמגיע בהסעות לעובדים בבת חפר או מכל מקום אחר שיש הסעות מגיע נטו לעבוד. זה שינוי מרענן וזה שינה את כל התרבות הארגונית במשרד שלנו”.

אחרי שהסעות העובדים הוכיחו את עצמן, ולריה שוקלת כעת לוותר על הרכב שבבעלותה. “שמתי לב שהרכב כמעט לא זז”, היא אומרת. “חבל לי על הכסף ובנוסף לבן זוגי יש רכב, כך שאם אנחנו רוצים לסוע בסופי שבוע, יש לנו את האפשרות הזו. אם ארגיש בשלב כלשהו כי הסעות לעובדים בבת חפר כבר לא נותנות לי מענה ראוי, אוכל לבקש רכב מהחברה והכל יחזור לקדמותו. אני מקווה שזה לא יהיה המצב. ההסעות מאוד נוחות, זה ידידותי לסביבה וגם יוצר הזדמנות להיכרות עם עובדים שבדרך כלל אין לנו ממשקי עבודה משותפים. בקיצור – רק יתרונות!”