Site icon מקומונט גבעת שמואל

איך לבחור פסיכיאטר פרטי

פסיכיאטר הוא רופא או רופאה אשר ביצעו התמחות בפסיכיאטריה, כך שלמעשה עם מוסמכים לבצע אבחונים וטיפולים במגוון רחב של שיטות: שיחות, תרופות והתערבויות אחרות מתחום הגוף והנפש. פסיכיאטר מקצועי יכול להגיע לאבחנה הנכונה עבור כל מטופל ולהעניק לו את הטיפול המדויק בכדי לשפר באופן משמעותי את האופן שבו הוא מרגיש ומתפקד.

כמובן שלא כל פסיכיאטר יתאים לכל אדם ועל כן, יש לבחור את איש המקצוע הספציפי עבורכם בצורה הטובה ביותר. אם אתם מחפשים פסיכיאטר פרטי, חשוב מאוד שתבחרו אותו בצורה נכונה וזאת בכדי שהאבחנה שהוא יאבחן תהיה מדויק ובהתאם לכך, הטיפול שתקבלו יהיה טיפול מתאים לצורך שיפור איכות החיים שלכם. פסיכיאטר לא מספיק מקצועי לא רק שלא יעזור לכם, אלא גם יכול לגרום למצבכם להידרדר בהיעדר התאמה של טיפול מתאים או בהתאמת טיפול שלא מתאים לאבחנה שלכם.

כיצד תבחרו פסיכיאטר פרטי בצורה הטובה ביותר?

אם אתם תוהים כיצד לבחור פסיכיאטר פרטי בצורה הטובה ביותר, הנה כמה קריטריונים שעליכם לבדוק טרם אתם מקבלים החלטה לגבי הפסיכיאטר:

הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא ללא ספק קורות החיים של הפסיכיאטר. בקורות החיים קיים פירוט של כל התפקידים הציבוריים של הפסיכיאטר. במידה וקיימים תחומי התעסקות גם באופן פרטי, הם גם יצוינו בקורות החיים. כדאי מאוד לבדוק את התפקידים שהפסיכיאטר מילא בעבר וגם בהווה וכן לבדוק האם הוא מתאים לבעיה שאתם מגיעים עימה לטיפול. אם לדוגמא ישנם מקרים דחופים המצריכים אשפוז, יהיה טוב יותר לבחור בפסיכיאטר אשר יש לו ניסיון בחדרי המיון. אם מדובר במקרים של דיכאון או חרדה, כדאי לבחור באחד שעובד במרפאה ויש לו ניסיון בתחום זה.

קרדיט: pexels

המכון שבו הפסיכיאטר מועסק

המכון שבו הפסיכיאטר מועסק הוא גם קריטריון שיש לקחת בחשבון. מכונים מבוססים מעסיקים מגוון גדול של מטפלים אשר מתמחים בסוגים שונים של בעיות נפשיות. מדובר על דבר חיובי שכן הדבר מגדיל את הסיכוי שיותאם לכם הטיפול הטוב ביותר שאתם צריכים. כמו כן, חשוב מאוד לבדוק כי מדובר על מרכז רב מקצועי. לא פעם בסוף ההערכה של הפסיכיאטר עשוי להתברר כי האדם זקוק לטיפול פסיכולוגי ולא פסיכיאטרי ועל כן כדאי שבמרכז שבו הוא עובד יהיה גם פסיכיאטר יהיה גם פסיכולוג שתוכלו לקבל ממנו טיפול מתאים במקרה הצורך. כמובן שהמרכז צריך להיות מומלץ ומקצועי, בעל מוניטין בתחום.

 ההתמחות של הפסיכיאטר

ההתמחות של הפסיכיאטר גם היא כמובן קריטריון שיש לבדוק. ישנם פסיכיאטרים שונים בעלי תחום התמקצעות שונה העוסקים בבעיות שונות, כך לדוגמא: ישנו פסיכיאטר מבוגרים אשר מעניק טיפול לאנשים בוגרים מעל גיל מסוים וישנו פסיכיאטר המתמחה בתחום ילדים ונוער, אשר מעניק אבחון וטיפול המתאים לסוגי בעיות שונות שילדים ובני נוער סובלים מהם. יש לבחור את איש המקצוע המתאים בהתאם לגיל האדם והבעיה שממנה הוא סובל. יש לוודא מראש שהפסיכיאטר מומחה בסיבה שבגינה אתם פונים אליו ויודע כיצד לאבחן בצורה הטובה ביותר מקרים מהסוג שלכם.

למידע ויעוץ עם רופא פסיכיאטר מומחה לחרדות ודיכאון היכנסו לכתובת האתר: https://www.grunhaus.co.il/